Tips kerja tanpa stress..




Bila kita tidak mencintai pekerjaan kita, maka cintailah orang-orang yang bekerja bersama kita. Rasakan kegembiraan bersama rakan sekerja. lantas kerja kita pun jadi seronok. "betul tak..!

Bila kita tidak mencintai teman sekerjakita, maka cintailah pejabat dan suasana tpt kerja kita. Ini akan memotivasi kita utk pergi berkerja dan melakukan pekerjaan dengan lebih bersemangat.

Bila ternyata kita tidak mampu melakukannya, cintai perjalanan pulang pergi dari dan ke tempat kerja kita. Perjalanan yang menyenangkan akan menjadikan tujuan perjalanan pergi balikkita rasa seronok.

Tapi jika kita tak menemukan keseronokkan di perjalanankita ,maka cintai lah apapun yang mampu kita cintai dari tempat kerja kita. maka coba cintai hiasan di meja kerja, atau burung-burung yang beterbangan di luar sana. Apa saja !

Jika tidak juga menemukan sesuatu yang mampu anda cintai dari kerja kita, kenapa kita masih di situ??? Cepat pergi dan carilah apa yang kita cintai, lalu bekerjalah di sana. Hidup cuma sekali. Tak ada yang lebih indah selain melakukan sesuatu dengan cinta yang tulus.




p/s: amaran jgn ponteng kerja sudah la.. jka nak kerja tempat lain make sure kerja yg baru tu dah dapat..

0 Kritikan.. apa lagi..Jom Kritik..!:

Catat Ulasan

LANGGAN INFO FOTOGRAFI SEKARANG..! Just isi email je..

Jika Blog ini berguna dan memberi info kepada anda, sila follow serta war-warkan kepada rakan-rakan anda jika Blog ini Tak OK sila komen disini..
>>>>> Nak Tanya Soalan Pun Boleh <<<<<