NEW Nikon D800 & D800E (2012)

Baru Nikon FX-format kamera digital SLR dengan piksel tertinggi di dunia berkesan kiraan-36,3 juta piksel-takrif yang perlu diberi perhatian dan kualiti imej
TOKYO - Nikon Corporation dengan sukacitanya mengumumkan pembebasan Nikon D800 FX-format SLR kamera digital. D800 menawarkan * dunia kiraan piksel tertinggi berkesan 36,3 juta piksel, dan dilengkapi dengan baru kepada EXPEED 3 enjin pemprosesan imej dan sensor 91K-piksel (kira-kira 91.000 piksel) RGB takrif menggalakkan dan kualiti imej. Nikon akan mempamerkan D800 di CP + CAMERA & PHOTO SHOW IMAGIING, yang akan diadakan Khamis, 9 Februari hingga Ahad, 12 Februari di Yokohama, Jepun. Pameran ini adalah terbuka kepada orang ramai.

    
* Antara kanta ditukar ganti digital SLR kamera yang dilengkapi dengan sensor imej mematuhi saiz filem 35 mm Februari 7, 2012
D800, FX-format model baru menawarkan bilangan piksel yang perlu diberi perhatian yang berkesan 36,3 juta piksel. Pada terasnya adalah kualiti imej yang lebih baik sama dengan yang dicapai dengan kamera digital format sederhana. D800 juga dilengkapi dengan beberapa fungsi baru untuk tahap yang tinggi nilai tambah, semua dalam badan kompak dan ringan.
Di samping itu baru Nikon FX-format imej sensor CMOS dan baru EXPEED 3 pemprosesan imej enjin, khusus dioptimumkan untuk Nikon SLR kamera digital, D800 dilengkapi dengan baru 91K-piksel (kira-kira 91.000 piksel) RGB sensor yang menyokong Sistem Pengiktirafan Scene maju dengan kemajuan yang perlu diberi perhatian dalam prestasi pengiktirafan adegan. Kamera juga dilengkapi dengan beberapa fungsi baru, termasuk Multi-kawasan mod Full HD D Movie yang membolehkan rakaman filem menggunakan sama ada format berasaskan FX-filem atau format filem berasaskan DX.
Bagi pengguna yang menuntut rasa yang lebih besar definisi, Nikon juga melepaskan D800E, model yang menawarkan resolusi yang meningkat untuk imej dengan dimensi yang lebih.Latar Belakang D800 Pembangunan
Mencerminkan usaha Nikon yang bertindak balas kepada beberapa tuntutan, termasuk bagi kiraan piksel yang lebih tinggi, imej yang lebih baik kualiti, dan 1 kamera lebih kecil dan ringan, yang D800 adalah 1 kamera SLR digital dibangunkan untuk menangkap imej-imej pegun dengan resolusi yang lebih baik dan filem rekod dengan kualiti gambar definisi tinggi benar menuntut bukan sahaja oleh jurugambar amatur yang maju tetapi juga oleh profesional.
Nikon memberi respons kepada keperluan pengguna yang menuntut lebih banyak daripada gambar-gambar dan filem dengan D4 yang diumumkan baru-baru ini, model utama yang menggabungkan definisi cemerlang dan kualiti imej dengan prestasi unggul berkelajuan tinggi, dan D800, model yang menawarkan muktamad dalam resolusi dituntut untuk alam dan fotografi studio.D800 Ciri-ciri Utama

    
Baru Nikon FX-format CMOS sensor imej

    
D800 dilengkapi dengan baru Nikon FX-format imej sensor CMOS dan EXPEED baru 3 enjin pemprosesan imej untuk Nikon SLR kamera digital. Enjin pemprosesan imej baru ini adalah lebih cepat dan menawarkan prestasi yang lebih besar. Kamera juga menawarkan * dunia kiraan piksel tertinggi berkesan 36,3 juta piksel. Apabila digabungkan dengan terjemahan mendadak kanta NIKKOR, imej yang mempamerkan resolusi sama dengan yang dicapai dengan kamera digital format sederhana mungkin.

    
D800 juga bertindak balas kepada permintaan jurugambar profesional dengan pelbagai sensitiviti standard ISO 100-6400, dan sokongan tambahan bagi setara ISO 50 (Sesungguhnya 1) dan sehingga ISO 25600 (Hi 2), bagi imej bentuk dan kualiti gambar dalam terlalu ramai situasi, seperti sejurus sebelum matahari terbit dan hanya selepas matahari terbenam, dengan menembak gambar serta rakaman filem.
        
* Antara kanta ditukar ganti digital SLR kamera yang dilengkapi dengan sensor imej mematuhi saiz filem 35 mm Februari 7, 2012
    
Baru 91K-pixel RGB sensor untuk Pengiktirafan Sistem Scene lebih tepat Lanjutan

    
D800 dilengkapi dengan baru 91K-piksel (kira-kira 91.000 piksel) RGB sensor. Apabila wajah manusia dikesan dalam kerangka, 3D Color Matrix Pemeteran III asas pendedahan kawalan pada kecerahan wajah itu supaya muka secara optimum terdedah walaupun dengan backlighting. Di samping itu, resolusi atasan sensor pemeteran, yang menggunakan penuh 1 91.000 piksel yang luar biasa, membolehkan analisis yang sangat tepat tempat kejadian untuk kawalan yang lebih tepat lebih autofocusing, auto, pendedahan, i-TTL flash kawalan, dan kira-kira auto putih.
        
* Tiada paparan dalam pemidang tilik yang menunjukkan apabila wajah atau muka telah diiktiraf.
    
Multi-kawasan mod Full HD D-Movie di atas rakaman filem yang menggunakan salah satu daripada dua format filem

    
D800 rekod filem resolusi yang lebih baik dan dengan pemprosesan optimum maklumat yang diperolehi daripada sensor imej 36,3-juta piksel. Rakaman 1920 x 1080p/30-fps filem HD penuh disokong, dan pengguna boleh memilih untuk merakam menggunakan format berasaskan FX-filem atau format filem berasaskan DX mengikut keadaan rakaman. Format filem berasaskan FX-menawarkan cetek mendalam bidang dengan penekanan ke atas ciri-ciri kabur manakala format DX berasaskan filem membolehkan rakaman filem yang membawa subjek dengan lebih dekat apabila kanta dengan panjang fokus yang pendek digunakan. D800 ini juga dilengkapi dengan sebuah jek fon kepala dan menyokong pelarasan tepat kepekaan mikrofon. Di samping itu, ia menyokong paparan serentak filem atau paparan filem live view dalam monitor kamera dan pada monitor luar. Lanjut, D800 respons kepada keperluan profesional yang memerlukan fail filem tidak mampat dengan keupayaan untuk merakam filem terus kepada perakam luaran HDMI dalam mod pandangan hidup filem. D800 juga menawarkan fungsi masa berlalu fotografi yang menangkap imej pada selang yang dipilih dan kemudian menggabungkan imej untuk mewujudkan sebuah filem masa luput yang menunjukkan perubahan dalam senario tertentu yang berlaku dari masa ke masa.
    
Pemidang tilik liputan bingkai kira-kira 100% * 1 dan badan yang ringan dan tahan lama tahan air dan debu

    
Pencari pandangan yang dibina ke dalam D800 menyokong liputan bingkai kira-kira 100% * 1 dan nisbah pembesaran lebih kurang 0.7x * 2. Penggunaan aloi magnesium untuk badan memberikan kamera tahap yang sama ketahanan sebagai D700 dengan berat kira-kira 10% ditolak.
        
* 1With FX-format imej kawasan
        
* 2With 50-mm f/1.4 lensa di infiniti, -1,0 m-1
    
Sokongan untuk menembak berkelajuan tinggi yang berterusan dan pelbagai jenis bateri dengan Bateri Multi-Power Pack MB-D12 (pilihan)

    
MB-D12 menyokong Li-ion boleh cas semula bateri EN-EL15 dan EN-EL18, AA bateri biasa, dan AC Adapter EH-5a / b (dengan Kuasa Penyambung EP-5B). Apabila MB-D12 dipasang pada D800, menembak berkelajuan tinggi yang berterusan pada kira-kira 6 fps * menggunakan kawasan DX-format imej adalah mungkin. MB-D12 juga menawarkan kemudahan tambah kawalan, termasuk butang pengatup-pelepasan, AF-ON butang dan pelbagai pemilih, untuk menembak menegak. Apatah lagi, meterai sama seperti yang digunakan untuk D800 dengan badan magnesium menawarkan rintangan lebih habuk dan air.
        
* Apabila powered by penyesuai AC atau bateri AA atau boleh cas semula Li-ion Battery EN-EL18 dengan MB-D12. Diukur mengikut garis panduan CIPA.
    
Fungsi dan Ciri-ciri lain D800
        
Sistem AF 51-mata bagi pengambilalihan subjek dan prestasi yang lebih baik fokus di bawah pencahayaan malap. Di samping itu, 11 mata tumpuan (lima di pusat dengan tambahan tiga hingga setiap sisi) adalah sepenuhnya berfungsi apabila kanta dengan bukaan maksimum f / 8 digunakan.
        
3,2 inci, lebih kurang 921k-titik monitor LCD dengan kaca bertetulang, kawalan kecerahan monitor automatik, dan sudut pemerhatian luas
        
Ufuk maya yang menunjukkan ijazah yang kamera Hishamudin sisi (roll), atau ke hadapan atau ke belakang (pic) dengan paparan di monitor dan pemidang tilik
        
Sebuah unit pengatup baru yang telah lulus ujian untuk 200.000 kitaran dan menyokong kelajuan shutter maksimum 1/8000 dan flash sync kelajuan 1/250 s
        
Menembak berterusan sekurang-4 (FX-format / 5: 4 kawasan imej) atau 5 (DX-format/1.2x imej kawasan) fps *
            
* Apabila powered by Bateri boleh cas semula Li-ion EN-EL15
        
CompactFlash dan kad SD dua slot ingatan
        
Sokongan untuk SuperSpeed ​​USB (USB 3,0)
D800E dengan spesifikasi untuk resolusi yang lebih besar dengan kiraan piksel berkesan 36,3 juta piksel
Dalam kamera melumpuhkan corak aliasing dan moire pengurangan operasi yang dilakukan oleh penapis laluan rendah optik yang dibina ke D800E membolehkan pemergian cahaya melalui kanta NIKKOR untuk membatalkan photodiodes langsung untuk resolusi yang lebih besar. Ini menjadikan model ini yang optimum untuk landskap dan fotografi artistik dengan resolusi yang lebih tinggi dan definisi yang jelas dituntut. Dengan kecuali pengubahsuaian dinyatakan di atas, semua fungsi dan ciri-ciri lain yang sama dengan yang D800.

    
Corak aliasing dan moire mungkin lebih ketara dalam imej yang ditangkap dengan D800E dengan beberapa mata pelajaran, adegan atau keadaan rakaman.
    
Optik penapis laluan rendah IR lapisan dan lapisan anti-mencerminkan prestasi yang sama dengan kedua-dua D800 dan D800E.

 sumber : www.nikon.com

5 Kritikan.. apa lagi..Jom Kritik..!:

tu dia dah keluar D800.. dengan siiz megapicxel terbesar.. agak2 kamera D800 dgn Hasselblad mana lagi bagus..?

tentu la haseblad.. tak caya try godek-godek detail ttg haseblad..

canon hebat lagi.. setakat nikong ni budak sekolah je yang usung,wakakakaa..

canon memang hebat jika orang yg pandai menggunakannya mahir mengambil gambar.. jika setakat nak menunjuk baik pergi shoping complex..

Saya nk beli cam. Tgh pikey d800 or d800e. Skarang saya guna d300. Lama dh x tuka. Korang leh tolong bagi pendapat tak? Tolong keh. Now pening nak buat pilihan. Kalau silap beli nanti nangis beb

Catat Ulasan

LANGGAN INFO FOTOGRAFI SEKARANG..! Just isi email je..

Jika Blog ini berguna dan memberi info kepada anda, sila follow serta war-warkan kepada rakan-rakan anda jika Blog ini Tak OK sila komen disini..
>>>>> Nak Tanya Soalan Pun Boleh <<<<<